כיצד מבטיחים את איכות מי שתייה?

באמצעות חיטוי בכלור הנעשת בדרך כלל על ידי חברת "מקורות" מבטיחים את איכותם הבקטרולוגית של המים.
השימוש בכלור לאבטחת איכות מי השתייה הוא שימוש מבוקר, תחת פיקוח הדוק והוא אף נדרש עפ"י תקנות והנחיות של משרד הבריאות.

מהיכן חלה אחריות התושבים על איכות המים?

תאגיד הרי נצרת אחראי לספק מים, באיכות המוגדרת על ידי תקנות מי השתייה, עד למונה הראשי של הבניין, משם ואילך תושבי הבניין אחראיים על איכות המים.

האם אפשר להבחין באיכות המים לפי מראם, טעמם או ריחם?

שלושת הסימנים הללו חשובים ואולם צריך להתייחס אליהם כאמת מידה ראשונית בלבד. ברור שיש להימנע משתיית מים שאינם נראים נקיים, שטעמם מוזר או שהם מדיפים ריח רע, להוציא ריח קל מאוד של כלור המוסף למים לפי תקן מחייב כדי להבטיח את איכותם.

האם מותר לשתות מים מהברז?

איכות מי השתייה שמספקת תאגיד הרי נצרת לנצרת , עילוט , אכסאל ,יפיע וריינה טובה מאוד ולפיכך מים אלה ראויים בהחלט לשתייה. יחד עם זאת ראוי להזכיר שאחריות התאגיד היא לספק את המים עד למונה הראשי של הבניין ומשם והלאה עוברת האחריות לטיפול נאות במים לתושביו של אותו בניין.

האם להעדיף מי שתייה מבקבוקים על מים מהברז?

לא בהכרח.
כי תאגיד הרי נצרת מבצע בדיקות יומיומיות של איכות המים בנצרת , עילוט , אכסאל ,יפיע , ריינה בפיקוח משרד הבריאות.

למי אפשר לפנות בשאלות או תלונות בעניין מי השתייה?

הכתובת לפניות הוא מוקד האחזקה של תאגיד הרי נצרת הפתוח לשירות הציבור במהלך כל שעות היממה:

טלפון: 04-6085901
פקס: 04-6085909.
דואר אלקטרוני : moked@hari-nazareth.org.il
כתובת למשלוח מכתבים: ת.ד 2286 נצרת 16100